În perioada 16-23 mai 2019 elevii clasei a IX-a A au fost beneficiarii proiectului, parcurgând cele cinci sesiuni de instruire, în perechi sau în grupuri : Consumatori critici, Cetățeni flexibili, Comunicatori eficienți, Experți în drepturi și Lideri digitali.
În cadrul acestor sesiuni, elevii și-au dezvoltat cunoștințele despre concepte-cheie, abilitățile necesare pentru identificarea unor eventuale amenințări din mediul online, comportamentele necesare interacțiunii respectuoase, dar și atitudinea necesară pentru a juca un rol pozitiv în comunitatea online.
Proiectul a fost bine apreciat de copii, aceștia fiind intersați cu precădere de modul în care trebuie să facă diferența între o știre falsă, care este menită să inducă în eroare, să vândă sau să convingă și una reală, dar și de modalitatea prin care să-și exercite pozitiv dreptul la libertatea de exprimare și să-și promoveze vocea online.
De asemenea, au fost aplicate chestionare la începutul și la sfârșitul sesiunilor, care vor fi integrate unei baze statistice de informații necesare derulării proiectului.
Scopul proiectului, acela de a-i ajuta pe elevi să analizeze critic informațiile din mediul online și să
navigheze în lumea digitală în siguranță, contribuind la aceasta într-un mod pozitiv, a fost atins.
Profesor coordonator: Stănculete Maria Teodora
Elevi particianți: 25 elevi din clasa a IX-a A